מומחיות

בשנים 2018-2017 עברה החברה תהליך אסטרטגי מקיף ושינתה את ייעודה-ממיקוד בפרויקט אחד (כביש 6 - כביש חוצה ישראל) לניהול פרויקטים מורכבים ברחבי הארץ. סוגי הפרויקטים שהיא אחראית עליהם הורחבו וגוונו, ובתוך כך היא הרחיבה את שורותיה בגיוס כוח אדם מקצועי ייעודי, בהתאמה לדרישות תוכנית העבודה הרב-שנתית שלה ויעדי הצמיחה שלה.

כיום החברה משמשת זרוע ביצוע מובילה של הממשלה להקמת מיזמים ופרויקטי תשתית לאומיים מורכבים, בפריסה ארצית ומתמקדת בארבעה תחומי פעילות: רכבות, כבישים, תחבורה ציבורית והיסעי המונים וניהול כבישי אגרה.

רכבות

רכבות הן אחד מאמצעי התחבורה הציבורית היעילים ביותר והידידותיים ביותר לסביבה להסעת כמות גדולה של נוסעים. אנו גאים להיות חלק מתנופת הרחבת תשתית הרכבות בישראל כדי לתת מענה לביקושים הנוכחיים והעתידיים. פרויקט הדגל שלנו בתחום זה הוא קו הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת הנמצא בשלבי תכנון מתקדמים. הקו יחבר את שלוש הערים הגדולות במטרופולין - חיפה, נצרת ונוף הגליל - אחת לשנייה ולישובים הקטנים יותר באזור. הקו יתפרס לאורך  כ-41 ק"מ , ויהיו בו 20 תחנות וחניוני חנה וסע. הקו צפוי לשרת כ- 100,000 נוסעים ביום וכ-30 מיליון נסיעות בשנה. הרכבת הקלה תחזק את היישובים שבקרבת התוואי ואת האזור כולו ותעודד נהגים ונהגות לוותר על הנסיעה ברכבם הפרטי ובכך תפחית את הגודש בכבישי הצפון ואת זיהום האוויר. מכיוון שהרכבת תונע בחשמל היא תייצר פחות זיהום מאשר אמצעי תחבורה ציבורית אחרים.

בנוסף, אנו מתכננים ומבצעים מסילות רכבת כבדה ברחבי הארץ שיקצרו את זמני הנסיעה בין יעדים, ישמשו כגיבוי למסילות קיימות, וחלקן ישמש לשינוע מטענים.

לפירוט הפרויקטים בתחום

תחבורה ציבורית והיסעי המונים

חוצה ישראל שותפה למאמץ הלאומי לפתח תשתית לתחבורה ציבורית כדי להקטין את העומס הגדל והולך בכבישים ואת זיהום האוויר הנגרם ממנו. אנחנו מתכננים ובונים תשתיות שמסייעות לקיצור זמן הנסיעה בתחבורה ציבורית ובכך תורמות להעדפה שלה על ידי נהגים.

החברה מתכננת ומקימה נתיבי תחבורה ציבורית ונתיבים רבי תפוסה, הן על ידי הסבת נתיבים קיימים "רגילים" והן על ידי סלילת נתיבים חדשים. נתיבים אלה יבטיחו נסיעה מהירה יותר של אוטובוסים או של רכבים שבהם מספר נוסעים גדול, ובכך יעודדו מעבר של משתמשים אליהם והפחתה של מספר הרכבים הפרטיים על הכביש, במיוחד כאלה עם נהג אחד או נהג ונוסע/ת (בעלי "מקדם מילוי נמוך").

כמו כן, אנחנו מכפילים ומשדרגים את חניון הנתיב המהיר על כביש מספר 1. החניון מאפשר לנהגים להשאיר בו את רכבם ולהשלים את הנסיעה הקצרה ממנו לתל אביב ולרמת גן בשירותי היסעים (שאטלים) נוחים וחינמיים. כמו כן זמין בחניון אוטובוס ישיר לקריית הממשלה בירושלים שמאפשר לתושבי תל אביב העובדים בבירה להשאיר בחניון את רכבם ולהגיע לעבודה מהר יותר וללא נהיגה וטרדות חניה. עם סיום העבודות בחניון יוכלו לחנות בחניון כ-3,800 נהגים אשר יהנו כלי ממסוף תחבורה ציבורית משודרג.

הכפלת חניון הנתיב המהיר, לרבות שרותי השאטל והתחבורה הציבורית, תאפשר לעוד אלפי אנשים להגיע בנוחות וביעילות לתל אביב ולירושלים, תקל את העומס בכניסה למטרופולין ותפחית את זיהום האוויר.

לפירוט הפרויקטים בתחום

כבישים

החברה ממשיכה להרחיב ולפתח את רשת הכבישים הארצית מצפון ועד דרום. לצמצם מרחקים ולחבר בין מקומות ואנשים. אנו מבצעים ומתכננים פרויקטים הכוללים:

  • בניית קטעי כביש חדשים לחיבור בין קטעים קיימים
  • שדרוג של כבישים – הרחבה, הוספת שטחי שירות ומנוחה, בניית מפרדות בין המסלולים
  • הארכת כביש 6 - עורק התחבורה הראשי בישראל- צפונה ודרומה
  • הרחבת כביש 6 והקמת מפרצי מנוחה וחירום לכל אורכו.
  • הרחבה של כבישים כדי שייתמכו במערכות הסעת המונים כמו הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת והמטרונית
  • הקמה שדרוג והרחבה של מחלפים
  • בניית מחלפים במקום צמתים מרומזרים
  • סלילת דרכי שירות ודרכים חקלאיות הנלוות לסלילת הכביש הראשי
  • הקמת גשרים מעל כבישים ומסילות רכבת

לפירוט הפרויקטים בתחום

כבישי אגרה

חברת חוצה ישראל חלוצה בסלילת כבישי אגרה בישראל. היא הוקמה בשנת 1993 לצורך הקמתו של הפרויקט הלאומי כביש 6 - כביש האגרה הראשון בישראל, אשר הוקם במתכונת של PPP-Public Private Partnership בהמלצת החברה. כביש חוצה ישראל (כביש 6), אשר פרץ את הדרך, ביסס אפיק פעולה חדשני במשק הישראלי להקמת פרויקטים לאומיים במתכונת דומה. לראשונה הסתיים פרויקט ענק בתחום התשתיות בתקציב המתוכנן ולפני לוח הזמנים המחויב, תוך קביעת סטנדרטים חדשים של איכות, שירות והגנה על ערכי הטבע והסביבה.

עם סיום התכנון ותחילת ההקמה של הקטע המרכזי של כביש 6 מונתה החברה ע"י הממשלה לשמש רשות ממונה המפקחת על הזכיין דרך ארץ. ניסיונה הרב של החברה והצלחת פרויקט כביש 6 הובילו בשנת 2010 למינויה כרשות ממונה גם על מנהרות הכרמל והנתיב המהיר לת"א ומשנת 2014 היא משמשת גם רשות ממונה של כביש 6 חוצה צפון. כך, הפכה החברה לרשות ממונה על כל כבישי האגרה בארץ.

כרשות הממונה, החברה מפקחת ומנהלת בקרה על הזכיינים לרבות הרחבות, תוספות והקמת מיזמים נלווים בד בבד עם פיקוח צמוד וייצוג נאות לציבור הצרכנים. לחברה ממשק מול נציגי ממשלה והזכיינים, עובדה אשר מקלה על תהליכים וחוסכת במשאבים. במהלך השנים צברה החברה ניסיון עשיר ומגוון וידע נרחב בתחום, אשר מיושמים ע"י צוות מקצועי ורב תחומי.

לפירוט הפרויקטים בתחום

מומחים ומובילים בפרויקטי PPP

בשנים האחרונות אנו עדים להתפתחות משמעותית בהוצאה לפועל של פרויקטי תשתית בישראל באמצעות מודל ה-(PPP (Public Private Partnership הן ברמה הלאומית והן ברמה המוניציפאלית. חברת חוצה ישראל היתה החברה הראשונה אשר יישמה בהצלחה בישראל את מודל ה -PPP בפרויקט לאומי, כשהחלה בהקמת כביש 6 - עורק התחבורה הראשי בישראל בשנת 1996. כביש חוצה ישראל, אשר פרץ את הדרך, ביסס אפיק פעולה חדשני במשק הישראלי להקמת פרויקטים לאומיים.

עם סיום התכנון ותחילת ההקמה של הקטע המרכזי של כביש 6  מונתה החברה ע"י הממשלה לשמש רשות ממונה(לחצן) המפקחת על הזכיין דרך ארץ. ניסיונה הרב של החברה והצלחת פרויקט כביש 6 הובילו בשנת  2010 למינויה כרשות ממונה גם על פרויקטים זכיינים נוספים: מנהרות הכרמל והנתיב המהיר לת"א. כך, הפכה החברה לרשות ממונה על כל כבישי האגרה בארץ.

במהלך השנים צברה החברה ניסיון עשיר ומגוון וידע נרחב בתחום,אשר מיושמים ע"י צוות מקצועי ורב תחומי. לחברה ממשק מול נציגי ממשלה והזכיינים, עובדה אשר מקלה על תהליכים וחוסכת במשאבים.

לקריאה נרחבת